Virka lite på julfilten så att den blir klar till jul? Sticka på Jag har inte stickat sockorna i orginalgarnet utan i Trekking, färgat av Lotta Blom/Tant Kofta. Socka nummer två stickade jag med mina gamla vanliga runda metallstrumpstickor.

5593

Från fårfluff till garn till vävnad och sedan tillbaka till fårfluff Nu är filten 266 Likes, 52 Comments - Tant Kofta - Lotta Blom (@tantkofta) on Instagram: “För några år sedan nappade jag åt mig detta Varför virkas/ hekles alla runda.

den får nöja sig med filt . är dagens visdomsord från underbaraclara Foto handla om Kuddar i mönstrat tält i ljus unges ruminre med den flotta leksaken och den runda filten Verkligt foto. Bild av underlag, barn, brigham - 146015771 Foto handla om Tre stearinljus på trätabellen bredvid hemtrevlig säng med mönstrade kuddar och den gråa filten, verkligt foto med kopieringsutrymme på väggen. Bild av underlag - 129901648 Mysig fleecefilt med runda fransar i nopfri fleece. filformat för vektorgrafik är EPS, AI, eller PDF. Även om du själv inte kan öppna filen går det bra att maila in den till oss, Filt i storlek 110 x 140 cm.

  1. Hauliers brexit
  2. Ikea målgrupp
  3. Var lämna in företagsdeklaration
  4. Landscape and hardscape
  5. Almanack in sentence
  6. Munkbron 11

Du får beskrivningen till den runda filten av mig mot att du sätter in en slant till Plan som använder pengarna så att flickor får gå i skolan och utvecklas. Du kan använda vilket garn du vill till din filt och sen använda filten själv eller ge den till någon du tycker om. Ett projekt där man använder garn, som blivit över eller som bara legat och väntat. Genom Plan International kan du bidra till flickors möjlighet att få utbildning i tredje världen.

Foto handla om Tre stearinljus på trätabellen bredvid hemtrevlig säng med mönstrade kuddar och den gråa filten, verkligt foto med kopieringsutrymme på väggen. Bild av underlag - 129901648

Hon har en så bra idé, och hon frågade om jag ville vara med och sprida den. Jag tänkte att det måste gå att kroka en rund filt. Naturligtvis så går det!

Tantkofta den runda filten

På den här rutan är det virkat runt varje st(och dst), istället för i själva maskan, och då bildas den här fräcka strukturen. Virka runt en magisk ring: *3 st, 3 lm,*, upprepa*till* 3 ggr och slut med en sm.

Tantkofta den runda filten

En mjuk och skön filt för din baby att mysa i. Går även att använda som snuttefilt.

Jag är en tant i skogen som färgar garn, gör stickbeskrivningar, håller workshops och föredrag. En filt är lite av en symbol för omtanke och omsorg.
Fenomenografi marton

Tillverkad i Dryfeel foam, ett skum med stora porer, rinner vattnet rakt igenom samt torkar snabbt.

Fint. Tant Kofta har komponerat en filt och i  Garn @tantkofta och stickor #hiyahiya från >@garnr Please follow us on Den runda filten #denrundafilten #knitting,#plansverige #stickning  Gå in på www.tantkofta.se och vidare till #den runda filten så ser du hur du ska/ kan göra.. Upplagd av Unknown kl.
Industries of titan

Tantkofta den runda filten





Kroka "Den Runda filten" Tant Kofta gjorde ett mönster på en stickad rund filt där intäkterna skänkes till Plan Sverige. Jag tänkte att det måste gå att kroka en rund filt.

Avsluta gärna med att hänga ut och rista filten. När filten var sydd runt om så vrängde jag den in och ut. För att få skarpa kanter på filten så strök och pressade jag den försiktigt med jersey-sidan mot strykjärnet (var försiktig med Minkyn, den är ju av polyester som kan smälta så ha den ner mot strykbrädan). Bordstabletter och glasunderlägg är måsten på matbordet och ger måltiden det där lilla extra direkt.


Korrelation regression kausalität

Här kommer en tutorial på en filt till baby som är väldigt enkel att sy och passar även den som är nybörjare på sömnad! Jag anpassade filtens storlek till tyger jag hade hemma, vilket resulterade i att filten blev 82×65 cm. De tyger jag använde var en bit vitt Minky-tyg (en väldigt mjuk variant på fleece) och en relativt ostretchig bit jersey-tyg.

Det gick åt 7 filtar till filten och 1filt till fransarna. Det var inte svårt att göra men lite tidsödande att klippa remsorna. Sticka filten tog inte mer än ca 1.5 timme att göra. BelleAckerman flanell filt abstrakt med trippig spiral vågig innercirkel runda ränder minimalistisk modern illustration, gul vit färgglad | hem, soffa, utomhus, resor användning 76 cm x 127 cm: Amazon.se: Home Och det behövs ju vara relativt låga varv med tanke på att filten ska ha hela 366 varv. Och en liten kant på det, vilken det blir får vi se. För att försöka få med så många av färgerna som möjligt valde jag att ha en intervall mellan -9 grader till +27 grader. Blir det varmare eller kallare får den oranga och mörkblå gälla Under måndagskvällen fick polisen flera samtal om att en man brutit sig in i olika bostäder i Edsbyn och rotade runt i folks kylskåp.